14 May, 2018

Dry brush Technique on Watercolor Portrait 1

Hello everyone!

This is one work that deals with an exercise to which I was taking pictures as I progressed. Here I show you two images with 4 photos each one. You must begin to see from left to right. In the first image and in the first photo on the left is the beginning; the end is in the second image and in the fourth photo, where are also the brushes that I have used.

Materials I used: Sennelier watercolors, a paper of 300 grams, short brush number zero and other brush that I use for corrections, called Eradicator by Billy Showell.

Goals:
• Achieve a better color gradient by correcting the imperfections of a wrongly executed wash.

• Remove the small stain outside the pencil line, which can be seen in the first image, first photo.

My dry brush technique I have learned from various teachers and I have adapted it to my way of painting, it can be used by anyone who wants to do it.

How I did it:
• In this exercise, I have diluted a color with water, obtaining 4 different colors, ranging from the darkest to the lightest and with those four colors, I worked in each area.

• I wet the brush in the desired color, I discharge a little color on a piece of clean cotton cloth, and then I paint with dots or small brush strokes over my work.

To finish, I leave all the links I've used, including a link to a class I bought that is fabulous. In the links look for "Dry Brush technique" (there are also videos), there is also a link to their websites.

In these links, I show you some artists who paint with watercolor and, in my humble opinion, they are exceptional artists. Their works are amazing! ... 😉! I am impressed!!


They are:


Elaine Searle 



Ottorino De Lucchi 




Karen Kluglein  



Billy Showell  



The Society of Botanical Artists  

See you soon!!


Bonjour à tous!

C'est un travail qui traite d'un exercice auquel je prenais des photos au fur et à mesure que je progressais. Ici, je vous montre deux images avec 4 photos chacune. Vous devez commencer à gauche et continuer vers la droite. Dans la première image le debut est la première photo à gauche; la fin est dans la deuxième image la quatrième photo, où sont aussi les pinceaux que j'ai utilisé.

Les Matériaux que j'ai utilisés: Aquarelles Sennelier, papier de 300 grammes, un pinceau court nº 0 (zéro),  et un pinceau que j'utilise pour les corrections, appelé Eradicator de Billy Showell.

Objectifs:
• Obtenir un meilleur dégradé de couleurs en corrigeant les imperfections d'un lavage mal exécuté.

• Retirer et nettoyer une petite tache à l'extérieur de la ligne du crayon, qui peut être vu dans la première image, première photo.

Ma technique du pinceau sec que j'ai appris de différents professeurs et je l'ai adaptée à ma façon de peindre, elle peut être utilisée par n'importe qui veut le faire.

Comment je l'ai fait:
• Dans cet exercice, j'ai dilué une couleur avec de l'eau, obtenant 4 couleurs différentes, allant du plus foncé au plus clair et avec ces quatre couleurs j'ai travaillé sur chaque zone.

• Je mouille le pinceau dans la couleur souhaitée et je lâche un peu de couleur sur un morceau de toile de coton, et puis je peins avec des points ou de petits coups de pinceau sur mon travail.

Pour finir, je laisse tous les liens que j'ai utilisés, y compris un lien vers une classe fabuleuse de Karen Kluglein que j'ai achetée. Dans ces liens, je vous montre quelques artistes qui peignent à l'aquarelle et, à mon humble avis, ce sont des artistes exceptionnels. Leur travail est magnifique!
 Chapeau... 😉!!!


Ils sont:


Elaine Searle


Ottorino De Lucchi 


Karen Kluglein  


Billy Showell  


The Society of Botanical Artists  

À bientôt!!


¡Hola a todos!


Este es un solo trabajo que trata de un ejercicio al cual le fui tomando fotos según avanzaba. Acá les muestro dos imágenes con 4 fotos cada una. Se comienzan a ver de izquierda a derecha. En la primera imagen y en la primera foto a la izquierda está el principio; el final está en la segunda imágen y en la cuarta foto, donde están también los pinceles que he usado.
Materiales: Acuarelas Sennelier, papel de 300 gramos, pincel número cero, corto y el pincel que uso para correcciones, llamado Erradicator de Billy Showell. 
  
Objetivos: 
•  Lograr un mejor degradado de color corrigiendo las imperfecciones de un lavado incorrectamente realizado.

• Quitar la pequeña mancha fuera de la línea de lápiz, que se puede ver en la primera imagen, primera foto. 

Mi técnica de pincel seco la he aprendido de diversos profesores y la he adaptado a mi forma de pintar, la puede utilizar quien desee hacerlo.
  
Cómo lo he hecho:  

•  En este ejercicio, he diluido un color con agua, obteniendo 4 colores diferentes, que van del más oscuro al mas claro y con esos cuatro colores, fui trabajando en cada zona. 
•  Mojo el pincel en el color deseado, descargo en un trozo de tela de algodón limpia, y a continuación, pinto con puntos o pequeños trazos de pincel.
Para terminar, les dejo todos los enlaces que he utilizado incluyendo un enlace a una clase que compré, que es fabulosa, de Karen Kluglein. En los enlaces busquen “Dry Brush technique”.


En estos enlaces, les muestro algunos artistas que pintan con acuarela y que, en mi humilde opinión, son excepcionales ¡Sus trabajos me dejaron con la boca abierta...😉! y debo decir que cada vez que los veo, continuo con la boca abierta. 

Estos son los enlaces: 

¡Hasta pronto!

Dry brush technique on watercolor portrait 1


(Click to enlarge the image)
(Cliquez sur l'image pour l'agrandir)
(Para ampliar la imagen, haga clic sobre ella)


Dry brush technique on watercolor portrait 2


(Click to enlarge the image)
(Cliquez sur l'image pour l'agrandir)
(Para ampliar la imagen, haga clic sobre ella)

No comments:

Post a Comment